Leenderstrijp (NB)

Het perceel in Leenderstrijp is gelegen aan de Heggerdijk. Bij de inrichting is rekening gehouden met een toekomstige vernatting van de omgeving, welke ondertussen op het naastgelegen perceel heeft plaatsgevonden. Dit heeft een positieve invloed op het stuk natuur van de stichting. Op het groene deel van het gebied zijn bomen aangeplant in het kader van boscompensatie. Hier zijn soorten aangeplant als zwarte els, krentenboompje, haagbeuk, sporkehout, gewone vlier en wilde lijsterbes.

De rest van het dit gebied bestaat uit een kruiden- en faunarijk grasland en wordt vaak bezocht door reeën en ander klein wild uit het omliggende bos, wat goed te zien is aan de verschillende wildpaadjes. De eerste jaren is hier verschraald zodat er een grote variatie in soorten kan ontstaan op deze plek.

Over dit project

Waar:
Leende
Geopend:
Hectare:
Mede mogelijk gemaakt door:
Mensen die zich verbonden voelen met Schoorsveld en Gemeente Heeze-Leende