Volgende bericht»

Deel dit bericht op

Midden tussen de Gelderse weilanden te Mariënvelde opende de Stichting Nieuwe Natuur op 14 maart een veelbelovend nieuw stuk natuur van 2,3 hectare. Een tiental betrokkenen, omwonenden en genodigden zoals mensen met een natuurgraf op natuurbegraafplaats Heidepol zijn op de mooie zonnige lentedag bijeengekomen om met eigen ogen te zien en te ervaren hoe een perceel landbouwgrond met een rijke historie is omgevormd tot nieuwe natuur. Een korte toespraak van de voorzitter, het samen planten van een boom gevolgd door een natuurwandeling in het gebied.

Natuurverbetering

Door de aanleg van een poel en door plaatsing van onder andere bramenstruiken, sleedoorn en de meidoorn vergroot de stichting het leefgebied van de boomkikker die hier van oorsprong leeft. Bij de poel die is gegraven kan hij zich opwarmen aan de oevers en beschutting zoeken, in de poel kan hij zich voortplanten. Ook insecten en vogels hebben baat bij dit nieuwe stuk natuur. Er zijn verschillende struiken aangeplant  die in verschillende bloeiperiodes in voedsel kunnen voorzien. Een stap verder in de ambitie van een groener Nederland.

Bezoek het nieuwe stuk natuur in Mariënvelde

Het nieuwe stuk natuur ligt tussen de Vremanstraat en de Zanddijk en is dagelijks te bezoeken. Een poort en een educatief informatiebord markeren het gebied.

Deel dit bericht op
Volgende bericht»